torsdag 6 augusti 2009

Inatt känns mitt täcke som moln

"And if you'r so entertaining, then why are you on your own tonight?
And if you'r so good looking, then why are you on your own tonight?"
- världens vackraste Jeff Buckley

Å dessa diskussioner. Dessa så många diskussioner jag haft med dig Jakob. Med dig Ida. Säkert flest med dig Pau. Våra drömdater, som du minns. Det började redan då. En oro om att vara ensam. Längtan efter att kallas två. Det var en underbar ångest som gav fnissiga promenader en sommarlovseftermiddag. Nu är den inte så underbar längre. Snarare något man inte gärna erkänner att den finns. "Jag behöver minsann ingen, men det skulle vara kul..", eller hur var det?

Godnatt

2 kommentarer:

  1. Lisa Johansson gillar detta, fast att hon kanske inte förstår, det var det där med att kallas två eller dem eller att vara vi med någon, det är fint, något man saknar och längtar efter ibland, oj det blir alltid så mycket när jag klottrar här.. förlåt!

    SvaraRadera
  2. jag tycker om när du använder min kommentarspalt som klottervägg

    SvaraRadera